neděle 27. července 2008

Zvíkov

Objevil jsem hrad svých snů - hrad, který není na kopci!

On samozřejmě původně na kopci byl, ale když kolem něj napustili přehradu Orlík, tak se situace poněkud změnila.



... ano, od parkoviště se jde k hradu dolů skopce ....

Prohlídka je bez průvodce, ale celkem příjemná.

Langoš a čepovaná Kofola v hradním bufáči mě posílila na zpáteční cestu k parkovišti, a hrad včetně okolí je docela malebný.

Kolem hradu se tady pořádají výlety na lodi, a v rámci celodenního programu se dá doplout i na zámek Orlík a zpátky. Vyhlídková loď bohužel odrazila od břehu asi minutu před tím, než jsem dorazil k molu.

A ještě bych vřele nedoporučil nedaleký Pivovarský dvůr - oproti dojmu, kterým působí webová prezentace a nakonec i pohled zvenčí se uvnitř ukrývá sterilní prostředí a hodně pomalá obsluha. Jídlo bylo celkem průměrné - ačkoliv domácí chleba, který jsem si omylem nedal nevypadal špatně. Alespoň tam měli hezké servírky... :-)

A když už jsem u Orlíku, tak bych ještě zmínil jeden ze svých starších výletů - Rozhlednu Onen Svět, samozřejmě hráz nádrže Orlík (pro hráze vodních děl mám slabost:-)), a nedaleké Hornické muzeum v Přibrami. K tomu se možná ještě někdy vrátím - z webové prezentace jsem měl trošku problém si vybrat co vidět.



Žádné komentáře: