sobota 31. prosince 2016

Lenovo Yoga Tab 3 Plus

Po 3 letech začal Transformer Pad TF701T morálně i technicky zastarávat, a tak jsem se už před časem začal rozhlížet po náhradníkovi.

Mé požadavky na následníka byly asi poměrně kuriozní, protože až doteď jsem nebyl schopen sehnat rozumného nástupce.

Aby byla investice ospravedlnitelná, měl mít alespoň následující vlastnosti:
  • 10" displej s rozlišením 2 560 × 1 600
  • Lepší výkon procesoru - vzhledem, že Transformer pohání nVidia Tegra 4, tak jsem se musel ohlížet po nejvýkonnějších SoC na trhu
Už jen tyto 2 jednoduché požadavky diskvalifikovaly většinu aktuální produkce.

V podstatě zůstal ve hře jen Google Pixel C,  rok a půl stará Sony Xperia Z4, kterou jsem při posledním výpadku Transformera již málem koupil,  a Lenovo Yoga Tab 3 Pro.

Pixel vypadá úžasně, ale nedostupnost na našem trhu v kombinaci s relativně vysokou cenou byla stopkou.

Na Sony se mi líbila úžasná tenkost a lehkost, ale cena ještě stále atakující 20 tisíc mě také celkem děsila.

Na Yoze mě odrazoval projektor, pro který bych nenašel využití - a který zbytečně šrouboval cenu nahoru, a Atomový procesor od Intelu rovněž nevyvolával mou velkou důvěru.

Díky ní jsem se ale začal zamýšlet nad podivnou konstrukcí s válcem na jedné hraně, která dává prostor akumulátorům, a má ambici na prodloužení životnosti tabletu na jedno nabití.

Koncem léta Lenovo ohlásilo další tablet v řadě - Lenovo Yoga Tab 3 Plus - a u něj se zdálo, že by mohl vyřešit většinu mých požadavků.

Když jsem se ani po 3 měsících nedočkal uvedení na náš trh, tak jsem se rozhodl si pro něj dojet do nedalekých Drážďan u našich severních, západních a jižních sousedů.

Po půl dni experimentování musím konstatovat, že jsem dostal přesně to, co jsem si představoval. Věřím, že komplexní recenzi přinesou naše média, až se u nás začne oficiálně prodávat - osobně se mi nejvíce líbila tato polská recenze.

Jak je mým zvykem, zaměřím se pouze na výčet nejzajímavější vlastností, v kontextu, který jsem popsal výše:

  • Oproti původnímu Transformeru jsem musel oželet klávesnici - notebooková řešení se v poslední době omezují na zařízení s operačním systémem od MS, a tak jsem se rozhodl, že klávesnici budu případně řešit pomocí něčeho s BT rozhraním - podle recenzí momentálně vede  Logitech K380. Jako bonus by se měla dát snadno připojit k několika zařízením současně - což je i v roce 2016 u BT celkem netriviální zábava. Ostatně - mám pocit, že se bez ní nakonec docela dlouho obejdu.
  • 650 gramů, které Yoze přidává hlavně válcovitý podstavec ji skutečně dělá již docela těžkou.
  • Jako většina tabletů je koncipovaná hlavně na použití na výšku. To naznačuje již logo výrobce. Dávám přednost držení na šířku. Musím si však dávat pozor na to, abych palcem nezakrýval přední kameru - a nestmíval si tak displej, který volitelně reaguje na sílu světla v okolí tabletu.
  • Zdá se, že válec u spodní hrany je nakonec menším hendikepem, než jsem se obával. Tablet se za něj drží celkem pohodlně, a nejsem nucen nějak zásadně měnit své návyky. Navíc skrývá akumulátory a celkem praktický stojánek.
  • Displej se zdá nepatrně jasnější, než v Tansformeru, ale i ten má obraz, vůči kterému jsem neměl nejmenší výhrady.
  • Výkon procesoru Snapdragon 652 je zhruba na úrovni starší vlajkové lodi 810, takže v benchmarcích tablet lehce poráží Sony Xperia Z4 a dává tabletu o poznání větší výkon než má ten, který nahrazuje. Nepodařilo se mi zatím udělat nic, co by tablet přinutilo k delšímu přemýšlení.
  • Deklarovaných 18 hodin výdrže na jedno nabití asi při běžném použití nedosáhne - ale při celkem intenzivním několika hodinovém používání ukazuje dalších 9 hodin - jsem zcela spokojen - tady je pokrok téměř hmatatelný.
  • Nabíjení jsem ještě pořádně neotestoval, ale zdá se, že quick charging jej skutečně nabije za pár hodin.
  • S tím souvisí USB-C konektor - dle zkušeností jej využiji hlavně pro nabíjení - a krátký nabíjecí kabel je tragedie. Tohle budu muset ještě nějak pořešit - redukce se dá sehnat za 50,- Kč,- což bude asi méně bolestnější, než samostatný kabel.
  • Dolby Atmos je úžasný. Prostorový zvuk, po spuštění dema mě uchvátil - zvuky, které jsem slyšel za sebou mi nahánějí husí kůži. Prakticky je to celkem k ničemu, ale tohle má WOW efekt, který jsem fakt nečekal. 
  • Last but not least - cena - 299€ je oproti 3 konkurentům velmi hezká, a osobně jsem zvědav, kam se dostane na našem trhu.




Žádné komentáře: