sobota 9. července 2011

Asus Eee Pad Transformer

Dovolím si na tomto míste průběžně publikovat krátké postřehy o novém Androidím tabletu Asus Eee Pad Transformer.

  • Po několika dnech se mi potvrdila správnost mé volby, v tom, jak jej hodlám použivat - když nejsem zrovna u stolu, tak je to ideální prostředek na konzumování obsahu. Když chci napsat text, delší než jeden tweet, nebo URL, tak vrazím tablet do dockovací stanice, a pohodlně píšu na klávesnici.
  • T + 5 dní - začínám mít potřebu posunovat text na vytištěné A4 pomocí tahu prstem
  • Na první pohled je nový Android ve verzi 3.1 rozhodně více sexy než iPad - to je pro mne osobně velké překvapení, protože když jsem si poprvé sáhl na iPad, tak na mě oproti Androidu 2.3 na telefonu působil hodně dobře. Tohle se Googlu fakt povedlo.
  • Ač jsou Google mapy ve stejném verzi jako na telefonu, v Labs jim chybí možnost zobrazení měřítka. Oprava - funkce měřítka není v Labs, protože je v mapách defaultně. Jsem slepý.
  • Ještě jsem nezačal obě své androidí zařízení využívat naplno, ale už teď tuším, že mi bude dost chybět vzájemná synchronizace stavu aplikací (timeline v twitteru, ...)
  • Seznam spuštěných aplikací začíná být při větším množství oken poněkud nepřehledný. Je to sloupec náhledů na aplikace, a na display se jich vleze přesně pět a půl. Rychlejší je najít aplikaci v launcheru
  • Browser se spíše podobá Chrome, než browseru z telefonu. Aby se mi automaticky nezobrazovaly stránky optimalizované pro telefony, musel jsem nastavit user agenta na "Desktop" (další volby "Tablet" a "Telefon")
  • Ačkoliv v browseru lze zkopírovat URL normální stránky přidržením prstu na adresním řádku, tak po zobrazení samotného jpg obrázku se mi jeho URL nedaří zkopírovat. Browser tvrdošíjně nabízí pouze zobrazení, uložení, nebo nastavení jako tapety. Tak sem ten obrázek teda přidám z jiného prohlížeče později.
  • V Android marketu chybí filtrace podle aplikací, optimalizovaných pro tablety
  • Začínám pociťovat docela malé množství programů optimalizovaných pro tablety. Což je tedy logicky dáno množstvím uživatelů. Když jsem si ale před lety pořídil G1 (HTC Dream) tak to bylo výražně horší, a podle mých dosavadních zkušeností se bude situace na tomto poli snad rychle zlepšovat.
  • Trochu nepřehledné nastavení klávesnice (což by se dalo trochu omluvit velkým počtem klávesnic ;-) )
  • Úplně chybí česká QWERTY klávesnice.
  • HW klávesnice reaguje až v úplně dolním "dorazu" klávesy, takže je nutno trochu více "mlátit" do kláves. Je to spíše o zvyku.
  • Ve "formě notebooku", je dotyková obrazovka docela šikovná. Objednával jsem si Transformera na ukázkovém kousku přímo v e-shopu - a když jsem hledal odkaz pro odhlášení (doma nemám potřebu se odhlašovat), tak mi prodavač ukázal odkaz na obrazovce - a odhlásil mě :-)
  • Většina progamů se automaticky po otočení tabletu přeskupí tak, aby byla správně optimalizovaná, pro landscape, nebo portrait mod. Některé "tabletové", však pracují pouze v landscape - překvapilo mě to např.  u Android Marketu.
  • Aplikace, které nejsou optimalizovány pro tablet se většinou alespoň roztáhnou na celou obrazovku. Překvapila mě zatim pouze originální aplikace pro ICQ, která vypadá identicky jako na telefonu, a zbytek screenu zůstane černý. A taky jeden kytarový simulátor, který navíc umístil background vedle hlavního okna.
  • Neumím používat touchpad, a tak jsem ho rovnou vypnul (naštěstí na to je dedikovaná klávesa). Dokud jsem to neudělal, tak jsem byl co chvíi překvapen náhodnými přesuny kurzoru po obrazovce, a chvíli mi trvalo než jsem přišel na to, že jsou způsobeny právě nekontrolovnými dotyky prstů na touchpadu.
  • Nabíjení v docku je řešeno logicky. Nabíječkou se nabíjí baterie v docku. Když připojím tablet, tak se začne nabíjet baterií z docku. V systému je zobrazen stav baterie tabletu. Stav docku lze velmi přibližně odhadnout podle indikace LED (<10%, >90%), ale v marketu jsem viděl widgety, které by měly umět indikovat stav obou baterií.
  • Když je tablet v docku, bez napájení, tak se tablet nabije na 100 procent. V tomto stavu zůstane, a pak se už vybíjí jen dock. Až po jeho vybítí se začne vybíjet tablet.

2 komentáře:

Veritas řekl(a)...

Super postřehy, zatím se je v jiných recenzích neviděl. Taky uvažuju o android tabletu, ale asi NotionInk až vydají druhou verzi.Takže jen přidávat další postřehy.

Reddy řekl(a)...

Normálne si ma nalomil :-) Ja už mám Asus EeePC ... toto by som asi tiež využil.